Kupanın solistleri #1 ; Sami Khedira


Assolistler solistlerden sonra sahne alır. Kupa boyunca hep assolistleri konuştuk durduk. Futbolun zalimliğidir; gol atan, asist yapan her zaman bir adım öndedir. Takımı başarılı olan daha da avantajlıdır bu konuda. İşte benim için futbolun assolistleri bunlardır. Bir de solistler vardır ki futbolda benim için daha büyük öneme sahiptir. Gözardı edilemeyecek kadar önemlidirler. Khedira'da benim için bu turnuvanın solistlerinden biriydi. Böyle bir adamı gözardı edemeyiz, oynadığı oyun ve yaptığı katkı Almanya'nın 3.'lüğünde en önemli pay sahibi olmayı başardı. 3.'lüğü getiren golü de onun atmasına da çok sevindiğimi söyleyebilirim.O, bu golü ve bu gururu sonuna kadar haketti.

Turnuva öncesi Ballack'ın sakatlık dolayısıyla kadroda olmayacak olması onun önünü açtı, turnuvada Almanya'nın en önemli isimlerinden biri olma şansı doğdu önüne. Açıkçası kendi adıma söylemem gerekirse Ballack'ı gram aratmadı. Hatta turnuva boyunca Almanya'yı her izlediğimde "Ballack olsa acaba bu kadar iyi olabilecekler miydi?" diye kendime sorup durdum. Khedira benim gözümde bu denli bir futbol oynadı. Hiç bir zaman vasat üstünün altına inmedi, hatta ve hatta çoğu maçta bu seviyenin de üstüne çıktı. Almanya'nın 2 ön liberolu sisteminde Schweinstieger'le iyi bir ikili oldular. Hücum ve defansif yönlü oyunuyla beğeni kazandığı kesin. Sahanın 100 metresini adım adım kullanabildi, "basmadık yer bırakmadı" diye bir söz vardır ya, Khedira bunu yaptı adeta. Hücumda sürekli atakların içinde, defansta sürekli rakibi karşılayan şekilde oynadı futbolunu. Hücumdaki sistemi işletmede Müller'den sonra Khedira geliyordu diyebilirim. Takımın bireysel yeteneklerinin öne çıktığı isimlere sahip olması sistemin mükemmel işlemesine sebep olamaz her zaman ama Müller ve Khedira gibi isimlerin olması sistemin adeta bir makina gibi işlemesine sebep olur.

Khedira turnuvanın parlayan isimlerinden biriydi gerçek anlamda. Yaşı henüz 23 ve 30 kez terlettiği 21 yaş altı Alman milli takımı formasının üstüne kaptanlık pazubandını da takmış bir isim. 21 yaş altı Avrupa Şampiyon'u takımın kaptanı olmak onu gururlandırmıştır muhtemelen. Bu yaz Stuttgart'tan ayrılmasını bekleyebileceğimiz bir isim. Kalitesi ve oynadığı oyun onun bir kademe üstteki takımlara transfer olmasına engel olmayacaktır. Bu iş içinse en uygun takımın Ballack'ını kaybeden Chelsea olduğunu düşünüyorum.

Kupa solistlerinden ilk olarak, turnuvanın en çok beğendiğim oyuncusunu yazdım. Devamı olacak.

Yorumlar

Popüler Yayınlar