Lionel Messi Röportajı

Messi Golden Boot ödülü için röportaj verdi. Ben tamamını çeviriyorum. Frank Rijkaard için söyledikleri kısıma dikkat edin. Orjinalini burada bulabilirsiniz. Keyifli okurlar...

Başka bir sezon içerisinde gerçek rakip yine Real Madrid...
Tek düşündüğüm her maç oyunumuzun üzerine biraz daha katmak... Geri kalanına bakmıyoruz, sadece kendimiz hakkında düşünüyoruz.

La Liga’da son senende 34 gol attın. Bu miktarı tekrar aşabileceğini düşünüyor musun?
Keşke! Bu zor ve tekrar yapabilir miyim bilemiyorum. Bunu tekrar başarmak çok hoş olurdu. Karmaşık birşey ancak göreceğiz çünkü lig uzun...

Hangi pozisyonu tercih edersin?
Bilemiyorum. Hocam beni hangi pozisyona koyarsa rahat hissediyorum. Ayrıca bu maçlara bağlı, rakibin kim olduğuna. 2 yıl içinde şunun olduğuna inanıyorum: büyüyorum ve kendimi daha iyi hissediyorum.

Guardiola gelişiminize yardımcı oluyor mu?
Pep benim için hangi pozisyonun en iyi olduğunu bulmaya çalışır. Oyunun içinde benimle ilgili ve ben gole yakınım. Buraya geldiğimden beri beni tanıyor ve hep yardım ediyor.

Bu kadar genç olmana rağmen neredeyse herşeyi başardın. Geleceğin için ne yapmayı umuyorsun?
Daha çok şey başarmak, gruplardaki seviye ve bireysellikteki başarıları tekrarlamak. Ayrıca Arjantin ile birşeyler kazanmak istiyorum. Ne kazandıysam hepsini tekrar kazanmak istiyorum.

Barcelona için oynamak senin için ne anlam ifade ediyor?
Evimi seviyorum. Barcelona’da çok mutluyum çünkü herşeyim var. 13 yaşımda buraya geldiğimde olmak istediğim yerde olduğunu hissettim.

Frank Rijkaard hakkında ne hatırlıyorsunuz?
Onunla tanışmak benim için son derece önemliydi. O bana inandı ve azar azar beni buralara nasıl getirmesi gerektiğini bildi. Benimle inanılmaz işler yaptı ve ben ona çok şey borçluyum. Ona her zaman minnettar olacağım. Futbol hakkında çok şey biliyor. İşiyle ve zamanıyla hedeflerini her zaman gerçekleştirecek biri.

Guardiola, Rijkaard gittikten sonra neyi değiştirdi?
Biz iki sezon hiçbir şey kazanamamıştık ve soyunma odası biraz hafif ve üzgündü. Ama Guardiola arzu ve motivasyon ile hepimizin çok iyi hissetmesini sağladı.

Neden Barçalı Messi, Arjantinli Messi’den çok farklı oynuyor?
Barcelona ‘da çok uzun zamandır oynuyorum ve takım arkadaşlarım çok iyi olduğunu biliyorum. Arjantin ile daha zor, ama felsefeye hızlıca adapte olmaya çalışıyorum ve bunun için yeni hocamız Batista ile çalışıyorum. Arjantin’deki performansımın Barcelona’daki gibi olmasını umuyorum.

Diego Maradona yeniden milli takım teknik direktörü olmak istediğini söyledi...
Hepimiz Diego’nun geri dönmek istediğini biliyoruz, fakat ne ben ne de takım arkadaşlarım antrenör seçemk için gerekli yetkiye sahip değil. Bu Grondona için, AFA’nın ilgileneceği birşeydir. Bütün hocalarla iyiyim. Önceden Maradona ile ve şimdi Batista ile...

Çok genç yaşta Barcelona'ya geldin ve bu biraz zor oldu. Hiç zor anların oldu mu?
Kötü zamanlar olmasına rağmen ben kalmaya karar verdim çünkü hayalim Barcelona ile oynamaktı. Sahip olduğum şans benim maçlara ilk çıktığım andı. İlk oynamaya başladığımdan beri çok şey değişti...

Yorumlar

Popüler Yayınlar