Pele ''70


"Şimdiye kadar attığım en büyük gol, Celeste'yle beraberdi. Onlardan birine Edson Arantes do Nascimento ismini verdik."
Dondinho, Pele'nin babası

"Maçtan önce kendime şöyle söyledim: O, sadece herkes gibi deri ve kemiklerden yapıldı. Ama ben yanılmıştım."
Tarcisio Burgnich, 1970 Meksika finallerinde Brezilya'ya karşı oynayan İtalyan savunmacı

"Benim adım Ronald Reagan. Ben Amerika Birleşik Devletleri başkanıyım. Ama sen kendini tanıştırmaya ihtiyaç duymazsın. Çünkü herkes Pele'nin kim olduğunu bilir."
Ronald Reagan

"Zorluk, olağanüstü, Pele gibi 1,000 gol atmak değildir. Pele gibi bir golü kaydetmektir".
Carlos Drummond de Andrade, Brezilyalı Şair

"Tarihin en harika futbolcusu Di Stefano'ydu. Ben bir oyuncu olarak Pele'yi sınırlandırmayı reddediyorum çünkü o onun üstüydü."
Ferenc Puskas

Bazı ülkelerde ona dokunmak istediler, bazılarında öpmeyi istediler. Diğerlerinde Pele'nin üzerinde yürüdüğü yeri öptü. Ben ise güzel, sadece güzel olduğunu düşündüm.
Clodoaldo

Beşinci golden sonra, ben bile onu alkışlamak istedim.
Sigge Parling, İsveç'in 1958 Dünya Kupası finalinde Brezilya'ya 5-2 kaybettiği maçta

"Ben büyük bir adamı durdurma umuduyla geldim ama bizim kalanımız aynı gezegende doğmuş olmayan birisinden geri alındığı için uzaklara gittim"
Costa Pereira, Uluslararası kupada 1962 yılında Santos ile karşılan Benficalı futbolcu


"Pele en büyüktü. O basitçe kusursuzdu. Ve sahada o her zaman gülümsüyor. Vurgusuz bir tempodaydı. Asla onu kötü-mizaçlı göremezsiniz. O Pele olmayı sever."
Tostao

Pele'nin oyununu gördüğümde, bana kramponlarımı asmam gerektirdiğini hissettirdi.
Just Fontaine

Pele ödül kazanmaya çok odaklıydı. O onun kaderi olduğunu biliyor gibiydi. Noel Babayı bekleyen bir çocuk gibiydi...
Mario Americo, 1970 Brezilya masörü

"Pele, benim teorimi yalanlayan az kısımdan biriydi: Ünün 15 dakikası yerine o, 15 yüzyıl sahip olmayı tercih etti."
Andy Warhol

Doğru olabilirsin. Ama Pele'nin oyununu görmediysen hiç birşey bilmiyorsun demektir.
Vicente Feola

"Pele futbolun mantık sınırlarını aşan tek futbolcu oldu."
Johan Cruijff

"Bazen bu büyülü oyuncu için sanki futbolun icat edildiğini hissediyorum."
Sir Bobby Charlton

Malcolm Allison: Sen Pele'yi nasıl hecelersin?
Pat Crerand: Kolay: T-A-N-R-I
British televizyon yorumcusu, 1970 Meksika finalleri sırasında

Yorumlar

Popüler Yayınlar