Xavi Röportajı



Röportaj: Sport
Çeviri: Muhammet Gülhan


Harika bir sezondu, katılıyor musunuz?
Evet, öyleydi. Sadece Copa Del Rey finali hariç. Ligi kazandık, Süper Kupa'yı kazanarak başladık ve oynadığımız oyunu iyi futbolla birlikte sonuçlandırdık. Bunlar muhtemelen Barcelona'nın son yıllardaki en iyi maçları oldu. En iyisi olup olmadığını bilmiyorum çünkü hepsini göremedim. Fakat son yıllarda en iyilerinden olduklarına eminim. Göz alıcıydı. Bazı lig maçlarından keyif aldım ama hiçbiri bunun gibi önemli değildi. Harika bir yıl oldu. Futbola yeni başlayan ve ilk seferinde herşeyden keyif alan bir çocuk gibiyim. Hayatımda hiç şuanki kadar iyi oynamadım. Çok mutluyum çünkü bu yıllar bizi dünya çapında bir ün kazandırdı. Daha fazlasını soramam.

Kötü zamanları unuttunuz mu?
Basın istediğini yayınlıyor. Çoğu zaman onların söyledikleri futbolla ilgili olmuyor.

Sizce doping skandalı ne anlam ifade ediyor?
Uzun yıllar futbol oynadığınızda bu sizin için sürpriz değil. Bu sadece komik, tamamen çarpıtılmış. Haberleri izlediğimde bazen kendimi gülerken buluyorum "Tanrım, nasıl bu insanlar başarıları değersizleştirmeye çalışıyor?" diye düşünüyorum. Tamamen saçmalık. Daha fazlasına ihtiyacın var... Daha asiline. Ve doping sadece... Alçakça.

Madrid basınını mı ima ediyorsunuz?
Bizim hakkımızda ne söylediklerini konuşmaktan hoşlanmıyorum. Suçlamaları sadece bizi güçlü yapar. Mourinho'nun yapısı ve Real Madrid futbol oynamayı istemiyor. Copa Del Rey dışında herşeyi kazandık, futbol oynayarak... Barcelona bu yıl Real Madrid'e teşekkür ederek yaptıklarıyla daha güçlü hale geldi.

Mourinho'nun gelecek sezon için daha agresif olabileceğini düşünüyor musun?
Daha fazla tecrübe dışında hemen hemen aynı sevimlilikte olacak. La Liga hakkında daha fazla şey bilecek. Sadece Mourinho değil, genel olarak Madrid de böyle olacak. Ancak Mourinho türündeki adamlar ortalığı karıştırmayı sever, Katalanları ve Barçalıları kötülemeyi de... Katalan olarak onun gibi birine ihtiyacımız var çünkü sık sık ayak parmaklarımızı bağlıyor.

Dört Clasico'dan sonra Casillas ile konuştunuz mu?
Copa del Rey finalinden sonra onunla konuştum ve onu tebrik ettim. Endişe etmeyin, yakında yeteri kadar konuşacağız. Onunla kazandığımız çok şey var. Arkamızdakileri vurmanın bir yolunu bulacağız.


Bu Barcelona ve gelecek hakkındaki düşünceleriniz neler?
Gerçekten iyimserim. Hissettiklerim bu. Futbolda hiçbir şeyi önceden bilemezsin. Şuan 5 yıl daha Avrupa'yı domine edebileceğimizi söyleyebilirim fakat gelecek yıl kısa olduğunda bu defa söylediklerimi yutmak zorunda kalırım. Gelecek hakkında kehanette bulunamam. Ancak hislerimin pozitif olduğunu söyleyebilirim. Sadece futbol hakkında değil. Soyunma odasındaki havayı görmelisin. Fantastik!

Bu sahip olduğunuz en iyi takım arkadaşları ve en iyi soyunma odası diyebilir miyiz?
Evet bunu söyleyebiliriz. Ego problemleri yok. Eğleniyoruz, şakalaşıyoruz... Bilirsin. İyi insanlar var. Fark kişiliklerden kaynaklanıyor. 50 insanın 35 ya da 40'ı Barcelona'da büyüdü. Hepsi gerçek bir Barcelona taraftarı.

Neticede Pep'in bıkabileceğini düşünüyor musunuz?
Pep zeki bir adam. 4 ya da 5 yıl imza atarsa tembelleşebileceğini ya da yorulabileceğini bilir. Ne yaptığını bilir. Motivasyonunu ve bağışıklığını kaybeder. Eğer "1 yıl daha burada kalıyorum" derse yeniden kazanmak zorunda olduğunu bilirsin. Bu gerçekten çok akıllıca...

Menajerin ayrılacağının bilinmesi, soyunma odasında endişe yaratır mı?
Soyunma odasındaki bazı bilinmezlikler endişelere tercih edilir. Eğer gereken enerjiye sahip olsaydı bir 10 yıl daha devam edebilirdi. O burada kimsenin hayal kırıklığına uğramasını istemiyor. Hayatının dinlendirmek istiyorsa Barcelona'da kalmalı. Bu bir yol ya da ikincisi, buradan ayrılsa bile her zaman Barcelona'ya bağımlı kalacak. Guardiola'nın buradan herhangi biri gibi ayrılmasına izin veremezsiniz...

Abidal'in kupayı kaldırmasından bahsedelim. Puyol'dan çok düşünceli bir hareketti...
Bana oldukça doğal geldi.

Öyle mi düşünüyorsunuz? Bazen egolar bunu yolun üzerinde bırakabilir...
Saçmalık. Kimin kaldırdığı bu kadar önemli mi? Sadece 2 saniye. Kazanmanın şerefi herkes içindir. Bu bir takımın ne anlama geldiğini ifade eder. Puyol bana "Sen kaldır Xavi" dedi. Ben "Hayır" dedim. Daha önce bana söz etmemişti. Sonra birlikte Abidal'e karar verdik ve buna odaklandık.

Tüm dünya sizin en iyi olduğunuzdan bahsediyor...
Herkes bunu söylüyor ve benim ağzım sulanıyor. Van Basten, Sacchi, Aragones. Gururlu hislerim var. Bizi Sacchi'nin Milan'ı ya da 70'lerin Brezilya'sı ile karşılaştırıyorlar.

Dünya Kupası'ndan sonra yaptığı gibi Platini formanızı istedi mi?
Onu Justri'ye(Xavi'nin en iyi arkadaşlarından biri) verdim. Gerçekten mutlu oldu. Platini beni tebrik etti ve bu duygunun harika olduğunu söyledi. İspanyolcası benim İngilizcemden daha kötü olsa bile bunu bana İspanyolca söyledi.

Villa'nın Barça'daki ilk yılı hakkında ne düşünüyorsun?
El Guaje ile çok yakınız. Harika bir kişiliğe sahip olduğunu düşünüyorum. Büyük bir kalbi var ve bu dünya futbolundan gelen çok zor birşeydir. Mütevazi, çalışkan, takıma harika uyum sağladı ve ego sorunları yaşamadı. Egosunu sadece nasıl gol atabileceğini düşünerek koruyor. Elbette atamadığı dönemlerde kendisini kötü hissetti! Bir forvete bir gol şart, bu yüzden bir çok kez acı çekti. Şampiyonlar Ligi finalinde gol atınca kendim atmış gibi hissettim! İyi insanlar her zaman iyi şeyleri hak eder.

Yaşadığın en mutlu zamanlar diyebilir miyiz?
Evet, kesinlikle. Birşeyler başarmış biri olarak kendimi yerinde hissediyorum. Eleştirildim, insanlar bana inanmadı. Şimdi bunların hepsi yaşadıklarıma değdi. Pislikte yaşamayan, hiç çamur görmeyen insanlar tüm bunları yaşamanın ne demek olduğunu bilemez. İnsanlar ne kadar maliyete nereden alınacağımı da bilemez. Barça'daki zor zamanlarımın ardından, sahip olduğumuz ve başardığımız üç yılın dışında ne olduğuzu bakarak kendimizi değerlendirdim.


Yorumlar

Popüler Yayınlar