Thiago Alcantara

1991 doğumlu Barcelona'nın scout ekiplerinin keşfettiği ve 2005 yılında Barcelona'ya kazandırdığı, geleceğin sanatçılarından biri olabilecek bir potansiyel Brezilya asıllı İspanyol Thiago Alcantara. Tam 2 yıldır takibindeyim, B takımda maçlarını izlemeye çalışıyorum. Bu sene başında zaman zaman forma şansı bulduğu dönemler oldu. (bkz. Sevilla, Milan, Atletic Bilbao) Barcelona'da izlediğim maçlarının yanında U21 İspanya Milli Takımı'nda sürekli takip ediyorum. Thiago Brezilyalı olmasına rağmen İspanya'yı seçmiş ve bir açıklamasında şöyle demişti:

"Ben sadece tek ülke için oynamak istiyorum o da İspanya. Buna hazırım."

Thiago'nun özellikle İspanya'yı seçmesinde önemli bir nokta var. Onun İspanya'yı seçmesi sadece ülke ve kendi geleceği açısından değil, yeteneği açısından da çok önemli. Çünkü hazır olduğunda A takıma yükselecek ve orada daha çok şey öğrenecek. Barcelona ve İspanya onun yeteneğini daha da güzelleştirecek ve daha çabuk hazır olacak. Blog geçmişinden Cenales ile birlikte yaptığı harika organizasyonu sizlerle paylaşmıştım.

Thiago Brezilyalılarda doğuştan gelen o müthiş top tekniğine sahip futbolculardan biri. Bu yeteneğini takımı için kullandığında ortaya harika bir cümbüş çıkıyor. 14 yaşında geldiği Barcelona altyapısında kulübün felsefesini kesinlikle yutmuş durumda. Takımın pas organizasyonunu çok iyi yönlendiriyor, pozisyon almasını biliyor ve dikine oynuyor. Dönüşleriyle gelecekte muhtemelen Xavi'yi hatırlatacak. Xavi demişken gelecekte bizim sanatçımız kim olacak? soruları soruluyor ve benim bu soruya cevabım: Thiago Alcantara. Guardiola'nın transfer yapmamasında duyduğu en büyük güvenlerden biri de o... Elbette bir gün Fabregas bu takıma katılacak fakat Thiago'nun rolü emin olun bu takımın iskeletine oturduğunda çok daha farklı olacak. Daha iyi tanımanız için bir kaç video ekliyorum...







Yorumlar

Popüler Yayınlar