"1998'de Hollandalılardan korkmuştuk"

"Hollanda'yı izlemeyi severdim ve hala seviyorum, onların takım oyununu izlemeyi her zaman sürdüreceğim." diyordu Henry. "Hepimiz biliyoruz ki futbol tarihinde maçlar her zaman bu şekilde kazanılmıyordu. Bana futbol nasıl oynanmalı diye sorsanız size Hollanda örneğini veririm."

Dennis'li Hollandalıların hiçbir turnuva kazanamamış olması garip değil mi?

Evet, aslında bu konuya gerçekten üzülüyorum. 1998'de Hollandalılardan çok korkmuştuk. Brezilya yarı finalde onları penaltılarla yendiğinde çok mutlu olmuştuk. Bunu hiçbir zaman unutmayacağım."

Hollanda Brezilya'dan daha iyi olduğu için mi?

Biraz farkla! Brezilya'nın o takımı da fena değildi. Fakat benim için kesinlikle Hollanda o turnuvanın en iyisiydi. Finalde ne olacağını kim bilebilirdi? Fakat inanın bana o zaman biz çok rahatlamıştık. Ben gençtim fakat benden büyüklerin neler konuştuğunu hatırlıyorum. Hollanda'ya karşı oynamak istemiyorlardı çünkü her ne kadar oynamaya çalışsanız da onlar güçlüydüler, süratliydiler ve teknik olarak harikaydılar. Çok hoş bir oyun tarzları vardı. Herkes Hollanda takımından sakınıyordu.

Dennis Bergkamp'ın otobiyografisinden alıntıdır.
Kaynak için Hollandalı yazar Mohamed Moallim'e tekrar teşekkür ederim.

Yorumlar

Popüler Yayınlar