Semih Kaya

Terim yönetiminde sahneye ilk çıkış: Semih Kaya, Kayserispor
karşısında bu sezon ilk kez forma şansı buldu

Geçtiğimiz yıl Semih'i Kartalspor'da kiralık bulmuşken onunla görüşmek istemiş ve Kartalspor'un maçlarını izlemeye gitmiştim. Yanılmıyorsam Rize maçıydı, devre arası olduğunda sahada ikiye bir top kapmaca oynayan Kartalspor'un genç futbolcuları arasından Semih'e seslenerek maruzatımı belirttim. Beni kırmayıp maç sonu görüşebileceğimizi söyledi. Bunun üzerine gergin geçen maçın ardından kulübe ait bir binanın önünde beklerken bir çocuk gelip Semih'in beklediği kişinin ben olup olmadığını sordu. Şaşırdım. Sonunda onu buldum ve elini sıktığımda farkettiğim ilk şey geçtiğimiz yıla oranla güçleşen fiziği ve daha kuvvetli hale gelmiş olan kollarıydı. Ayaküstü yaptığımız ufak muhabbetin ardından yola koyuldum. Bunun haricinde birkaç kez daha görüştük ve kendisi gerçekten Kartalspor'da başarılı maçlar çıkardı. Hocası da Ergün Penbe'ydi. Stoper ve sağ bek mevkilerinde bolca fırsat buldu, oynadı. Bu yılsa mukavelesi gereği yeniden Galatasaray'a döndü.

Fatih Terim'in yönetimi altında bu sezon sahneye ilk çıkışını gerçekleştiren Semih Kaya, Kayserispor hücum oyuncularına karşı mükemmel bir markaj uyguladı ve Galatasaray'ın üç puanının üstüne adeta bir tatlı servisi oldu. Bugün Fatih Terim'in Kayserispor'a karşı farklı bir denklem kurmak yerine sahada ona görev vermesi en çok beni sevindirdi. Yaz kampının ardından birçok oyuncuyu takımında düşünmeyen hocanın onu mevcut havuzun içerisinde barındırması hakkında bilgi sahibi olduğunu gösteriyor. Hala daha fazlasını istediğini biliyor olsak da, bu tip tercihler sene içerisinde belirleyici olacaktır.

Aslında bu geç bir patlamaydı. Daha önce Galatasaray'da adından ilk ciddi anlamda söz ettireceği maç, Emre Güngör'ün partnerliğinde İstanbul Büyükşehir Belediyesi karşısında gerçekleşmişti. Semih o maçta markaja aldığı hiçbir rakibine dönüş fırsatı dahi vermeyerek tamamlamış ve Galatasaray'ın 1-0 galip gelmesinde büyük pay sahibi olmuştu. Birkaç gün sonra Uefa Kupası'nda dramatik bir rövanş maçı öncesinde Bülent Korkmaz tarafından tercih edimedi ve yerine devşirme bir stoper kullanıldı. Semih, her ne kadar Tam Saha'ya verdiği röportajda hocasının o anki kararını doğru bulsa da bu onun için kullanılabilir bir şanstı.

Fatih Terim Kayserispor maçının ardından Semih için "40 yıllık Galatasaraylı gibi oynuyor. Ben formayı isteyene, onu üzerinden hiç çıkarmak istemeyene şans vermek istiyorum" diyerek performansına vurgu yaptı. Bugün Semih'in Galatasaray için önemli bir sorumluluğu yerine getirdiğini söylemek gerekir. Ujfalusi'nin onun performansına olan katkısı da yadsınamaz. Ayrıca gelişime açık bir futbolcu olabileceği gibi karakterlidir de. Bundan böyle formayı bırakacağını sanmıyorum.

Yorumlar

Popüler Yayınlar