Günün Ardından #2; Almanya-İngiltere, ABD-Gana


Son maçlar döneminin 2. gününde ortaya bu eşleşmeler çıktı. "Erken final" denilen bir maç kodu varya hani, birisi de burada çıktı; Almanya-İngiltere. Futbol olarak -bana- hâlâ birşey veremeyen İngiltere, hızlı futbol oynayabilen Almanya karşısında ne yapacak merak ediyorum. İngiltere'nin sevgili patronu Capello oyundan memnun olduğunu söylese de ben hiç ümitli değilim takım adına. 2 maç sonra Defoe'yu oynatma zahmetinde bulunan birisi bu kararından vazgeçmez diye umut ediyorum. En azından vazgeçmemeli. Almanya karşısında oynayacağı oyun şablonu çok önemli olacak Capello'nun. Bir önceki maçta söylediğim "sol açık"sız 4-4-2 taktiğini bu maçta da kullanmış olması şaşırtıcıydı doğrusu. Bir ara Gerrard'ı solda gördüm ama bu beni pek de tatmin etmedi. Aynı mantıkla eğer ki Almanya karşısına çıkarsa o kanadı çok rahat kullanır Almanya.

Beklentiler bu maçın müthiş geçeceği yönünde ki ben de öyle düşünüyor ve ümit ediyorum. Sonunda "Dünya Kupası" başlıyor diye düşünüyorum içimden. Almanya'nın İngiltere'ye karşı daha avantajlı olduğu görüşü de hâkim bende açıkçası. Aslında bunlar benim kağıt üstünde düşündüklerim, gruplarda her ne kadar tat vermeyen bir İngiltere de olsa tek maçı eleminasyon sistemine geçildiği için daha farklı bir psikolojiye sahip olacaktır. Ayrıca rakibin Almanya olması da bu turda İngilizlerin psikolojik olarak maça daha hazır olacaklarına sebep olabilir. Güzel bir maç olması dileğiyle.

ABD-Gana maçı ise üstteki eşleşmeden daha güzle bir eşleşme oldu benim gözümde. Çünkü ben hep büyük takımların domine ettiği bir turnuvadansa; bu takımlara göre nispeten daha zayıf takımların bu büyük takımlara kafa tuttuğu bir turnuva görmek isterim. Şili-Uruguay 3.'lük maçı hayalimden, daha doğrusu ihtimal kuvvetliliğinden bahsetmiştim dün. Bu eşleşmeleri görünce bu ihtimal daha da kuvvetlendi gözümde. Çünkü Almanya-İngiltere'den birisi elenecek Gana-ABD'den birisi üst tura atlayacak. Çünkü bunu maçın galibini büyük ihtimalle Uruguay bekliyor olacak. Futbol bu gerçi, belli olmaz ama Uruguay'a öyle bir kulvar açıldı ki, hem de iç kulvar, oradan yardıracak gibi. Yarıyı rahat görebilecek fikstür var ellerinde, yeterki aksilik yaşamasınlar. Çünkü Gana-ABD-Güney Kore takımlarının üçünü de ayrı ayrı eleyebilecek kapasitede bir takım.

Yorumlar

Popüler Yayınlar