Her neredeyse hep aynı

"Düşüncelerin uğruna ölmelisin" derdi Johan Cruijff ve bir keresinde şöyle bir olay yaşamıştı: Ajax ve Twente arasında oynanan bir lig maçı ve Twente deplasmanda Ajax'a karşı 3-1 galip. O anda maçın gidişatıyla ilgili hoşnut olmayan ve şeref tribününde oturan Johan Cruijff, saha kenarına gelmiş ve burada Ajax'lı futbolculara bağırıp çağırmış. Sonunda Ajax maçı 5-3 galip tamamlamış. "Böyle davranarak Ajax teknik direktörüne saygısızlık etmiş olmuyor musunuz?" diye sormuştu gazeteci ve Cruijff şöyle yanıtlamıştı: "Orada öylece bakıp maçı seyretmeye devam edemezdim. Ben oraya gittim ve oyunculara birşeyler söyledim ancak bu sonuç olarak aleyhime de işleyebilirdi. Ajax maçı kazanamayabilirdi. Yani risk aldım. Olayın bir de iyi tarafından bakın: Ajax maçı kazandı."

Aradan bir 25 yıl geçmiştir sanırım. Cruijff Chivas adlı bir takımın danışmanlığını yapmak için Meksika'da. Taraftarlar Cruijff'u 200 kişiyle karşılıyor. Chivas uzun zamandır maç kazanamıyor. Son mücadeleden önce Cruijff soyunma odasına girmiş ve oyunculara birşeyler söylemiş. Yaklaşık 25 yıl sonra değişen birşey olmamış. Gerisini kulüp sahibinden dinleyelim: "Şunu kesinlikle söyleyebilirim ki bizim için en iyi seçimlerden biriydi. Onun burada olmasından dolayı çok mutluyuz. Bize bir teşhis koydu ve bunu oldukça açık bir şekilde dile getirdi. Onun konuşmasının kesinlikle takımın değişmesine yardımcı olduğuna inanıyorum." 

Ve Frank Rijkaard'tan bir alıntıyla bitirelim: "Eğer ona futbol felsefesini değiştirdiğini söyleyecek olursanız başını sallar ve konuyu değiştirir." Kesinlikle bir bildiği var!

Yorumlar

Popüler Yayınlar