Lionel Messi Röportajı



- Lionel, Franz Beckenbauer geçenlerde 21. yüzyılda futbol izlemek için örnek olarak Barcelona'dan bahsetti. Senin düşüncelerin nedir?
Messi: Haklı olduğunu düşünüyorum. Bir çok takım Guardiola sistemini deniyor fakat bu hiçbir şekilde kolay değil. Ne zaman işleyen planın tam olarak gitmezse cesur bir antrenör o zaman silahlarına yapışır ve yetenekli oyunculara ihtiyaç duyar, Guardiola'nın yaptığı gibi. Guardiola'nın ilk geldiğinde sezona kötü başladığımızı hatırlıyorum, fakat biz stilimizde en ufak bir değişiklik yapmadık. Dürüst olmak gerekirse Barca için oynamak çok eğlenceli.

- Guardiola her maç seni farklı pozisyonda oynatmak için eğilimli, hatta "gezici No9" gibisin...Guardiola her maçta benim için en iyi pozisyonu bulmaya çalışır. Bu yüzden bol bol topu görebiliyorum ve sürekli deniyorum. Bu bazen rakibin beni markaja aldığı zamanlarda da onlar için sürpriz oluyor. Bu nedenle her zaman defans çizgisini dışarı çıkarmak için kendi pozisyonumu bırakırım. Sonra defansla yüz yüze gelebilirim ve bire bir durumlarda onları geçebilirim. İkişer ikişer oynarken de Xavi, Iniesta, Villa ya da Pedro gibi takım arkadaşlarımın desteği son derece önemlidir. Kutunun içinde ve öne doğru oynamayı seviyorum.


"Onlar hala harika bir takım. Fakat dışarıdan baktığınızda kapanan bir zihniyette kazandıklarını görebilirsiniz."
Lionel Messi, Real Madrid için
- Real Madrid'in geçen sezondan daha güçlü olduğunu düşünüyor musun?
Evet, ama her yıl aynı şey olduğunu düşünüyorum. Onlar bizim esas rakibimiz. Geçtiğimiz yıl final maçlarına kadar bizi takip ettiler. En önemli oyuncularını tuttular ve kadrolarını iki Alman ile (Özil ve Khedira) sağlamlaştırdılar. Özellikle takım arkadaşım Di Maria'da bu seneki kadronun içinde. O gerçek bir fenomen, göreceksiniz. Ancak onların Mourinho geldiğinden belirli bir tecrübe kazanmaları ve zihinsel değişim gösterdiklerini vurgulayabilirim. Onlar hala harika bir takım fakat dışarıdan baktığınızda kapanan bir zihniyetle kazandıklarını görebilirsiniz.

- Son zamanlardaki maçlarını izliyor musun?
Evet, elbette. Milan'a karşı oynadıkları oyunu özlemeyeceğim değil, TV'da izlemiştim. İlk yarıda oynadıkları oyunu beğendim. Onlar bir takım ve kimin daha iyi olduğu önemli değil, güçlü bir ögeler, sadece bizim gibi. Eğer izin verirsek, her kupayı kazanabilecek kalibiyete sahipler.

- Barcelona'ya döndüğümüzde, Javier Mascherano imzası takıma neler getirebilir?
İki neden için Masche'nin bize katıldığına mutluyum. Birincisi kişisel seviyem üzerinde çünkü benim ve birisi için çok iyi bir arkadaş ve ikincisi milli takımdaki görevini iyi biliyorum. Bu yüzden onun imzası beni çok mutlu etti. Futbol terimleri içinde onun için anlatabileceğim herhangi birşey olmayacak, harika bir kariyeri var. Çocuklar onun nasıl becerikli olduğunu itiraf eder. Onu Liverpool için çok daha fazla savaşarak ve koşarak görmeye alışıktık. Rakibin yolunu kesmesi, topu kazanması ve kişisel mücadelesini gördüğünüzde ne kadar harika biri olduğunu anlarsınız. İnanılmaz teknik yeteneği Barca'da tüm oyunculara en iyi şekilde etki edecek.

- Dünya Kupası'nda Almaya'ya karşı hayal kırıklığına uğramış bir şekilde mağlubiyet aldığınızı biliyoruz ancak İnter'e karşı Şampiyonlar Ligi yarı finalinde elendiğinizde de aynı şeyleri mi hissettiniz?
İki zor anı hissettim. İnter'e karşı elenmeyi hak etmedik, sadece 1 gole daha ihtiyacımız vardı. Bu doğru olsa da ilk maçtaki performansımız bize pahalıya mal oldu. Görevimizi yerine getiremedik. Yine de finale hak kazanabilirdik. Biz daha iyi takımdık ve daha iyi futbol oynuyorduk. Burada Bayern'e saygısızlık yok, Barcelona ve Inter dışında her kim Şampiyonlar Ligi'ni kazansaydı, final öncesinde çok yüksek bir morale sahip olabileceğinden emindim.

- Bu yıl Şampiyonlar Ligi'ni nasıl görüyorsunuz?
Her zaman ki gibi, çok sağlam ve emek isteyen. Kolay maç yok ve bunu sadece ben söylemiyorum. Herkes Barcelona'nın Copenhagen, Rubin Kazan, Panathinaikos ile birlikte kolay bir grubun içinde olduğunu söylüyordu fakat durum bu değildi. Danimarka'da ve Rusya'da zor anlar yaşadık. Hiçbir şeyi bedava alamazsın, bu da en iyi kulüp rekabeti olduğu içindir.

- Barca favori mi?
Futbolda yetenek açısından, evet favoroyiz. Son zamanlarda gösterdiğimiz yeteneklerimizi standart performansımızın üzerinde tutarsak yarışın içinde olacağız. Ve fikrimce Chelsea, Real Madrid, Bayern ve Inter'de olacak. Tottenham'da sürpriz oldu, ne kadar iyi bir takıma sahip olduklarını gördük, özellikle White Hart Lane'de oynadıkları maçlarda.

- Eski arkadaşın Samuel Eto son zamanlarda sizi ziyaret etti. Onu Barcelona'da özledin mi?
Samuel bizim oyun planımızda çok önemli bir oyuncuydu. Sadece gollerini atıyordu fakat basın tarafından muhalefet edilen ilk oyuncuydu. Bunu yineliyorum, benim görüşüme göre Mourinho tarafından belirlenen oyun planı içinde Inter'in başarısında en önemli figürlerden biri Samueldir.

- David Villa mümkün olan en iyi yerine geçen kimse mi oluyor?
Villa, onun hareketleri açısından Samuel'e benzer. Atak yaptığınızda size boş alan bırakıyor ve her zaman golün nerede olacağını biliyor. Gerçekten sıkı çalışıyor. Her ikisi de her fırsatta çizgide vücutlarını ısırarak vurur ve bu onların yolu. Villa ile her geçen maçtan sonra karşılıklı anlayışımız yetişiyor ama ondan önce oyun şeklimizi çok iyi anlıyoruz.

- Hafiften daha hassas sorular sorabilirim. Ibrahimovic'in Barcelona'da geçirdiği zamanlarda bazı iddialar tarafından rahatsızlık duydunuz mu?
Dürüst olmak gerekirse, hayır rahatsızlık duymadım. Ibra ile herhangi bir problemim olmadı, geri kalanları hakkında da herhangi biriyle problemi olduğunu düşünmüyorum. Hepimiz çok iyinin üzerindeydik. Ne söylediği ya da neden gönderildiği hakkında tam olarak hiçbir şey bilmiyorum. Zaten kişisel olarak bunu yapamayız. O ne demek istediğini biliyor. Bir de, yorumlarının bizden daha çok Pep Guardiola odaklı olduğunu düşünüyorum.

- Son bir soru, Real Madrid ile yaklaşan Clasico'da neler bekliyorsunuz?
Olağanüstü bir maç olacak. Bu maçlara iyi yönelirim, bazı harika performanslarımı ve gollerimi bu maçtada göstermek istiyorum. Son sezonda Barca Şampiyonlar Ligi'nde ve ligde daha iyi işler yaptığı için öc almak isteyecekler. Bizim Barnebau'da ki 6-2'lik zaferimizinden sonra bize karşı ateş püsküreceklerini sanıyorum. Eğer kapasitemizle oynarsak bu kez onlara karşı kesinlikle daha etkili olabilirim. Bu yıl kadrolarını Mourinho ile güçlendirdikleri için teşekkür ederim ama benim fikrim Barcelona hala daha iyi. Bu oyuncularla birlikte her iki takımında sahada taraftarlarını eğlendireceğinden şüphe duymuyorum.

© Fifa.com 16 Kasım 2010 Röportajı
Çeviri: BasitOyna Blog / Muhammet Gülhan

Yorumlar

Popüler Yayınlar