Bana inanabileceğim birşey ver: Ibrahimovic ve Guardiola

"Kaybetmek kolaydır, kazanmak zor" gibi bir çok klişe laflar kullanılır futbol endüstrisinde. Problemli, egoist futbolcuları idare etmek bazen zordur. Onların tavırlarını içine sindirebilirsin çünkü o yeteneklidir ve sana katkı sağlayabilir. Onu kazanmak istersin. Ama montajı istediğin gibi yapamazsın. Pep Guardiola Ibrahimovic gider ayak basın toplantısında "Ben kulübün hatrı için onun hakkında konuşmam" demişti. Aslında bu açıklama Pep Guardiola'nın Ibrahimovic'i kazanmak istemediğinin göstergesiydi. Pep Guardiola, onu sistemini yükleyemedi. Ibrahimovic yalnız kaldı...

Barcelona kültür olarak çok farklı bir takım. Nou Camp'in çimlerine ayak bastığınızda yapacağınız ilk şey oranın kokusunu beyninize sindirmeniz. Orayı bir iş olarak değil, bir yuva olarak görmeniz. Takım arkadaşlığını üst seviyede tutmanız. En son problemli oyuncularla Frank Rijkaard döneminde Ronaldinho, Deco gibi futbolcularla yaşamıştı Barcelona. Onların sonu Ibrahimovic'ten farksız olmamıştı. Ibrahimovic Barcelona'ya imza atmak için odaya girdiğinde Pep Guardiola onu gülerek karşılıyordu. Şimdiki durum Ibra'nın gider ayak verdiği röportajda bahsettiği gibi: "Ben odaya girdiğimde, Guardiola çıkıyordu. Eğer korkuttuysam bilemem. Bu Barcelona'da olma hayalimin koptuğu filozoftur. Ben gidiyorum ama henüz sorunun ne olduğunu bilmiyorum. Durum olduğu gibi, ben mutluyum. Hocam beni istemedi ve benim daha fazla vaktim olmayacak. Ben ilizyonu kaldırdım, ama onu başka bir bilgisayarda geri istiyorum."

Barcelona'ya Eto + 40 milyon € gibi bir ücretle transfer edilmişti Ibrahimovic. Şimdi kiralık gidiyor ve satın alma opsiyonu 24 milyon €. Bu büyük bir çöküşün göstergesidir. Bu yine büyük bir beceriksizliğin göstergesidir...

Barcelona'nın pasa dayalı futbolunu hücumda yavaşlatan, ama bununla birlikte kalitesini göstererek yine inanılmaz gollere imza attı Ibrahimovic. Gezgin özelliği yoktu ve ağırdı. Eto'nun sistemde en büyük yeteneği buydu. Bu yeteneği onu 130 gollük Barcelona kariyerini efsane olarak bitirmesine sebep oldu. Galliani onu Milano'ya döndürdüğü için çok mutlu görünüyor. Artık yine o egoist, bencil ve harika gollerini görebileceğimiz bir yerde Ibra. Ronaldinho, Pato ve Ibrahimovic: seyretmesi zevkli olacak birbirinden yetenekli 3'lü. Milan bu bir senelik dönemde Ibrahimovic'in parasını hazırlar ve sene sonu Barcelona masasına vurur. Guardiola'nın bu saatten sonra onu geri alacağını hiç sanmıyorum. Çünkü o Guardiola'ya, Guardiola'da ona inanabileceği birşeyler veremedi...

Yorumlar

Popüler Yayınlar