Zirvede olabilmek ve efsane anılmak

Futbolun her zaman insanlar için ilgi çekici adamları vardır. Futbolu sevdirmeyi başarabilen insanlar. O futbolcu insanın gözünde bir efsane, bir yıldızdır. Benim de hep en büyük efsanem Zizou olmuştur. Futbolun baş köşesindedir benim için. Onun futbolculuk anlayışı, kariyeri, olgunluğu, sakinliği, futbol oynama arzusu yeteneği, hırsı, liderliği ve oyun zekası bir çok futbolcuya öncü olabilecek düzeyde. Futbolun en çekici gelen yanlarından birisi de şüphesiz maddiyattır. Kazanılan büyük bütçeler, transferlerden alınan ekstra primler, reklam ücretleri vs. altın bir maden gibidir. Dünya futbol tarihinin en pahalı futbolcusu olan CR7'yi düşününce Zidane'ının ne kadar büyük bir haksızlığa uğradığı göz ardı edilemez oluyor.

Zidane, Dünya Kupası'nda Fransa formasıyla
Futbolcular oynadıkları dönemden çok arkada bıraktıklarıyla anılırlar. Başarıları, attıkları goller ve futbolu bitirdikleri nokta. Benim için en önemli kriter de 3.'sü şüphesiz. Futbolu nerde bitirdiğin ve nasıl bitirdiğin efsane olabilme kavramı için çok değerlidir.Zidane'ının kariyeri, Real Madrid'e transferi, kazandığı kupalar ve herşeyden önemlisi futbolculuğuyla unutulmaz bir isim. Dünya futbolunda Pele, Maradona, Cruijff gibi isimler konuşulurken benim jenerasyonum için idoldür Zidane. Ben onu izlemenin, onu ileride anlatmanın keyfini yaşayacağım için efsanemdir benim.Kariyerine nokta koyduğu yıl herkes erken olduğunu düşünürken o doğru olanı yaptı. Futbolunun zirvesinde, kariyerinin en uç noktasındayken bıraktı. Fransa Milli Takımı'na ikinci kez Dünya Kupası zaferi yaşatmaya o kadar yaklaşmıştı ki belki de "kafasına" hakim olamaması onu bundan uzaklaştırdı. Kimse onu hiç bu kadar sinirli, gözü dönmüş görmemişti muhtemelen o finale kadar. Maç sonrasındaki açıklamalarında da onun çok haklı olduğuna inancım yüksekti. 3 kez Fifa yılın futbolcusu ödülünü alabilen 2 oyuncudan birisi fubol tarihinde.

Bugün Raul'ün transferinden sonra aklıma ilk gelen isim oldu Zizou. Raul, Real Madrid için efsanevi bir ünvana sahipken, takımdan ayrılıp Schalke'ye, yıllık 9 milyon Euro'luk bir ücretle transfer olmuş olması benim gözümde büyük değer kaybı oldu. Raul'ün kariyerine, futboluna, Real Madrid tarihindeki değerine ve yerine hayran birisi olarak bu transfer beni şaşırttı. Futbolculuk kariyerinin bundan sonraki döneminde oynayacağı futbol onu genç jenerasyonun gözünde önümüzdeki yıllarda kötü hatırlatabilir. Schalke'ye gitmesindense, Real Madrid'de bir jübileyle futbol hayatına nokta koymasını beklerdim Raul'ün. Bu tarz örneklerle çok fazla karşılaştığımız düşünülürse, Raul'ün de onlardan bir parça olması üzücü.

Umarım Schalke'de inanılmaz bir performans gösterir ama onu Schalke mavisi altında izlemek hiçbir Real'liyi memnun etmeyecek muhtemelen.

Yorumlar

Popüler Yayınlar