Türkiye transfer gündemi

Ülkemizde son dönemde en çok konuşulan konulardan birisi de şüphesiz ki transfer borsası. Futbolun en keyifli dönemidir belki de, ilgilenilen oyuncuların uyandırdığı heyecan herkese keyif verir. Şu günlerde konuşulan transfer söylentilerine biraz göz atmak istedim.  Sonuçlananı veya sonuçlanmak üzere olanları ele almak gerekir.

1- Issiar Dia; Fenerbahçe'nin yeni transferi 23 yaşındaki hücum oyuncusu.  Sol kanat için 21 yaşındaki Stoch transferinden sonra diğer kanada da genç ve hızlı bir isim tercih etti Fenerbahçe. Aykut Kocaman'ın Fenerbahçe'de bir şeyler değiştireceği kesin. Türkiye'de genellikle hızlı ve güçlü isimler her zaman iş yapabilecek isimler.  Aykut hoca da ligi iyi tanıyan bir isim olduğundan bu tarz transferlere ağırlık verdi. Bunu söylememin nedeni ise bu oyuncuların onun talepleriyle alındığı kanaatinde olmam. Takımın eksikleri iyi bilindiği için tercihler de bu yönde oldu, oyuncu hakkında çok bir fikrim yok, en az Pino kadar muamma benim için ama süratli ve genç bir oyuncu olması transferde biraz haklılık payı bırakıyor Fenerbahçe için.

2- Guti Hernandez; Beşiktaş'ın kısa süre önce "görüşmelere başlandı" diye açıklamasını sevgili medyamız "anlaşıldı" diye duyurmuş olsa da ben kulüpten bu kelimeyi duymadan kesin konuşmak istemiyorum. Ama bir transfer değerlendirmesi yapmak da istiyorum. Kalitesi ve yeteneğiyle çok beğendiğim orta saha oyuncularından birisi Guti. Geçen sezonun sonunda Galatasaray'la adı anıldığı zaman gelmesini oldukça istiyordum, çok iyi bir sol ayağı var. Tecrübeli olması da çok büyük avantaj Türk kulüpleri için. Bu kulüp biz olamayınca BJK'nin alması/alma aşamasında olması da benim için aynı fikirlerden ibaret. BJK'nin eksik olan yönü hücumdu geçtiğimiz yıl. Defansı en iyi yapan takımdı diyebilirim ligde. Bu göz önüne alınınca Quaresma ve Guti transferlerinin de hücum yönünü geliştireceği kesin Beşiktaş'ın.

3- Son olarak Asamoah Gyan; Dia'dan sonra Fenerbahçe'nin gündemini en çok meşgul eden isim. Dünya Kupası'ndaki çıkışı piyasasını arttırdığı için Fenerbahçe'nin alma şansı da oldukça zora giriyor. Şanstan öte maliyet kulüp için sıkıntı oluşturuyor. Benim düşüncem Fenerbahçe'nin Gyan'la anlaştığı yönünde ama bonservis ücreti çok dert oluyordur kulübe. Güçlü fiziğe ve hızlı bir yapıya sahip olan Gyan Fenerbahçe'nin aradığı forvet olabilir. Güiza'dan iyice vazgeçildiği düşünülürse, yabancı hakkındaki düzenlemeden sonra bu ismin gelme ihtimali artıyor. 15 milyon euro'nun konuşulduğu şu günlerde bu fiyatın aşağıya çekilme çabası zamanı aşındırıyor. Ama benim bir öngörümde rakamın bu noktalarda değil de 10 milyon euro civarlarında olduğu ve Fenerbahçe'nin bunun 7-8 civarına çekme çabasında olduğudur. Bakalım, önümüzdeki günler neler gösterecek, göreceğiz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar