Keita'dan Sonra Galatasaray



Öncelikle neden bu transfere izin verildi? diye sormak lazım. Abdul Kader Keita alacaklarından €200.000 vazgeçmişti. Onun da amacının 'gitmek' olduğunu düşünüyorum. Al Sadd yıllık iyi bir teklif yapmış olmalı. Keita'yı bir çok Galatasaraylı gibi ben de çok seviyordum fakat yaptığı hareketler bana hep antipatik geldi. Galatasaray'a yakışmadığını düşünüyordum. Şimdi sakin olmak ve seneye nasıl bir Galatasaray izleyeceğimiz düşünmek gerek.

Öncelikle sistem ve diziliş karıştırılmamalı. Keita'dan sonra aklıma ilk gelen isim Elano Blumer oldu. Bir çok kişi satılacağını düşünüyor fakat Rijkaard'ın onun için Keita'yı satmayı düşündüğünü bile göremiyor. Keita'nın yerine Kewell'da alınmazsa olabilecek diziliş kafama gayet yattı. Elano sağ içte, arkasında bekte Neill, Sabri ya da Ali Turan. Brezilya Milli Takımı'nda olduğu gibi. Elano - Maicon. Eğer bir transfer yapılmazsa kesinlikle bunu düşünmeliyiz. Göbeğe ise 15 milyon € bütçe ile nefis kaliteli iki adam. Biri defansif, diğeri iki yönlü bir oyuncu. Gündemdeki adamlar: Annan, Kallström, De Jong, Gattuso vb. Galatasaray için çok doğru isimler. Serdar Özkan, Emre Çolak vb isimler rotasyonda ya da deplasmanda farklı dizilişte oynarken kullanılabilecek isimler olur.

Bir de sanırım Haldun Üstünel'in istifa mektubunda bahsettiği "yanlış kararlar" Keita'nın satılması. Transferler tamamlandıktan sonra tam olarak güzel bir analiz yapabiliriz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar