Roy Makaay röportajı


- Dünya Kupası'nı takip ettiğin kesin, peki nereden takip ediyorsun?
Şu anda birkaç gündür ailemle tatil yaptığım Almanya'da theme park'dan takip ediyorum. Çeyrek finalden sonra Hollanda'da, evimde izleyeceğim.
- Turnuva hakkındaki düşüncelerin nelerdir?
Roy: Şu ana kadar yeterli hava yakalanamadı. Bir-iki tane harika maç vardı ama zevksiz maçlar daha fazlaydı. Ama eleminasyon bölümünde bunun değişeceğini düşünüyorum, maçlar gittikçe daha çekici olacak.
- Şimdiye kadar ki en büyük sürpriz ve en büyük hayal kırıklığı ne sana göre?
En büyük sürprizler kesinlikle Uruguay ve Paraguay ya da Japonya görünüyor son 8'de. En büyük hayal kırıklığı ise 2006 finalistlerinin performanslarıydı.
- Almanya, İspanya ve Hollanda'da oynadın. Bu ülkelerin milli takımlarını nasıl değerlendirirsin?
Hollanda çeyrek finale kadar çok rahat yükseldi. Onlar için hiç sorun olmadı, hâlâ daha iyi oynayabilirler. Almanlar şu anki yerlerini tam anlamıyla hakediyorlar. Çok hoş futbol oynadılar. Herkes, İngiltere'yi 4-1'le eleyen takım olarak söylüyor onları ama şimdi Arjantin'le oynayacaklar, şu an kadarki gördüğüm en iyi takım. İspanya ise mükemmel bir takım, İsviçre karşısında ilk maçlarında biraz şanssızlardı ama onları, potansiyelleriyle bu turnuvanın favorilerinden biri olarak görüyorum.
- Bildiğin gibi Bert van Marwijk Feyenord'daki onun için çok iyi bir dönemden sonra Hollanda patronu oldu. Nasıl biri teknik direktör olarak?
Van Marwijk olağan üstü bir teknik direktör. Sakin ve deneyimli, ne istediğini kesinlikle biliyor ve oyuncularla doğrudan iletişim kuruyor. Onlar, bu sefer yalnızca bir hedefi olduğunu biliyorlar, Dünya Kupası'nın kazanmak. Van Marwijk'in çalıştığım en iyi teknik adamlardan biri olarak düşünüyorum.
- Hollanda, Brezilya ile karşılaşacak çeyrek finalde. Nasıl yaklaşacaklardır maça, nereye kadar gidebilirler bu turnuvada?
Hollanda-Brezilya karşılaşması büyük bir maç. Takımların en az diğeri kadar iyi olduklarını düşünüyorum ve bence kazanan finale doğru gidecek. Açıkçası, Hollanda'nın kazanacağını umuyorum.
- Dünya'daki eski üst düzey forvetlerden biri olarak söyleyecek olursan; şimdiye kadar seni en çok etkileyen forvet kim?
Messi'yi izlerken gerçekten çok keyif alıyorum. Bana göre turnuvanın oyuncusu o, henüz gol atamamasına rağmen. Ama gol krallığında Higuain, Forlan ve Suarez var, Eredivisie'den çok iyi tanıyorum.
- Almanyanın yıldızı Thomas Müller finalde de eleştiriler aldı. Onu nasıl değerlendiriyorsunuz?
Thomas sadece bu Dünya Kupası'nda harika değil, geçen sezon boyunca çok yüksek standırdını korudu. O Dünya Kupası'na Bayern ile birlikte muhteşem bir sezon ile kesin şeyler getirdi - aslında tüm Bayern oyuncuları gibi - ve o şimdiye kadar seçkin biri oldu. O genç, baskıdan etkilenmez, ve sen onun turnuvadan zevk aldığını görebilirsin.
- Ödül için favoriniz kim?
Başlamadan önce, İspanya ve Brezilya demiştim. Şimdi sadece söylediğim gibi, Hollanda ve Brezilya'nın kazanana karşı Arjantin ya da İspanya finali görürüm. Her iki şekilde gidebilir.
- Mayıs ayında uzun ve başarılı bir oyunculuk kariyerin sona erdi. Şimdi gelecekte senin için ne var?
Ben teknik direktörlüğe aşamalı bir geçiş yapmayı umuyorum. Bu yüzden ben Hollanda'da gerekli nitelikleri kazanmam gerek. Yeni sezon itibariyle Feyenord'un gençlik bölümünde olacağım. Genç forvetler için özel eğitim koşuyor olacağım.
Not: Röportaj Fifa.com'dan alıntıdır.

Yorumlar

FAHakan dedi ki…
Olm , taslağa 7 saat önce başlamışsınız , yazıda 7 saat önce yazılmış gibi gözüküyor. Takip listelerindede geriye düşersiniz.
Biraz dikkat

Popüler Yayınlar