İngiltere 0-0 Cezayir; İtalyan Soslu İngiltere


Turnuvanın izlediğim en sıkıcı maçlarından biriydi. Diyebilirsiniz; "Sıkıcı olmayan kaç maç var ki?" diye ama öyle iki tanesi varki benim adıma, resmen kriz geçirdim. Birisi Cezayir-Slovenya, öteki de bu maç. Resmen ölüm, zulüm gibiydi. Hani bana deseler ki İngiltere'nin Cezayir'le maçı var, kadroda şu şu futbolcular, kenarda bunlar bunlar. En kötü ihtimal cevabım 3 pozisyon 1 gol ile İngiltere alır. Ama yok arkadaş, ne pozisyon var ne de gol. Bütün bir 90 dakika bu maça sabretmemin de tek sebebi şuraya birşeyler karalamak için. Yoksa boğazımı sıksalar izlemezdim.


Her neyse; dönelim maçın kritiğine. İngiltere Capello'nun İtalyan Sosu'yla çıktı maça. Aslında maçta taktik dizilişe baktığımızda 4-4-2 görüntüsü var. Ama İngiltere'nin en büyük eksiği olan "hücum" yönlü, yani sadece hücum yönünde başarılı, oyuncusu yok. Bu da onları pozisyona sokmakta zorluyor. Gerrard, Lampard, Barry kesinlikle iyi oyuncular ama iki yönlü oynadıkları için hücumsal etkinlikleri de bir yere kadar varabiliyor. Orta saha dörtlüsü Lampard-Gerrad-Barry-Lennon olan bir takımın sol açığında oyuncu olması beklenemez. Normalde bir takım eğer 4-4-2 oynuyorsa bu takımda insan bir sol açık görmek istiyor. Rooney'i de oraya kaydırmıyor, yakın dahi oynatmıyor. Capello bu kadroyla ne amaçladı bilinmez, maçtan önce bir de kalkıp Barry ilk 11'de çıkacak demez mi, çıldırtır adamı. Aslında, Lampard-Barry-Gerrard gibi bir üçlü orta sahayla çıkılıyorsa maça taktik kesinlikle 4-5-1 olmalı. SWP ise solda oynar, Heskey'i oturtursun en basitinden. Capello bunu da yapmadı. Bu kadar defansif kadroyla da hücum zenginliği yaratılamazdı. Bunca hatasından sonra üstteki resimdeki gibi kafasını kaşıması da sanırım; "Ben nerde yanlış yaptım" dediğinin kanıtıdır.

Bir parantez de değişikliklere açılmalı. Maç zaten sıkışmış bir durumda ve iki maçta 4 puana ulaşan takımla son maç oynanılacak. Takımın mutlak kazanması gerekir ki son maça liderlik için çıksın. İlk değişiklik bir de 75'de gelince, Capello'nun resmen beraberliğe razı olduğunu düşünmeye başladım. SWP kesinlikle doğru bir değişiklikti ama geç oldu. Lennon'a bu kadar nasıl sabredebildi onu da anlayamadım.

İşin özetine gelirsek; Fransa'dan sonra beklentilerimi karşılayan ikinci takım oldu İngiltere, sağolsun. İtalya ve Portekiz beklentim de var, hayırlısı diyorum. 2002'yi özlemişti bu dünya, iyi oldu. Artık Brezilya-İspanya son 16 maçı olursa, oradan da biri gitti mi kupa kalacak Arjantin'e, Hollanda'ya, Almanya'ya. Hele ki bir de Almanya bugün yenilince, on kişi kalmalarına rağmen, ümidimi yitirdim onlardan da. Hollanda maçı sonrası dediğim olay gerçekleşecek mi acaba? Bakmışsınız turnuva sonunda gireceğim entry bu olur; Champion Netherlands.

Yorumlar

BasitOyna Blog dedi ki…
Çok iyi tespitler. Birde İngilizlerin düzgün kanat adamı yok, futbolun beşiği olacaklar yahu.

Popüler Yayınlar