Dünya Kupası'ndaki "Tecrübe" Eksikliği

Birkaç gündür yazmayı düşünüyordum bunu. Dünya Kupası'ndaki maçların çoğunu izledim ve bazı takımların çıkardığı kadroları görünce şaşırdığım noktalar olmadı değil. Özellikle kenardan oyuna giren oyuncuları da görünce yapılan bazı tercihler beni daha çok şaşırttı.

Birçok takım teknik direktörü, özellikle de zayıf takımlar, tecrübeli oyuncularını bu turnuvada kullanmadı ve bu benim çok dikkatimi çekti. Ya son maçlarda sahaya sürüp Dünya Kupası keyfini yaşattırdı ya da maçların son dakikalarına doğru zaman geçirmek için kullandılar bu oyuncuları. Birkaç isimle inceleyeceğim bunu.

1-Nwankwo Kanu - Nijerya

Nijerya'nın önemli isimlerinden birisiydi yıllardır. Kaç senedir de İngiltere'de oynuyan çok kaliteli bir forvet. Nijerya'nın son maçında oynadı, belki etkisizdi ama bu önemli turnuvada oynamasını beklerdim açıkçası. Böyle isimler tecrübeleriyle takıma çok şey katabilecek isimler. Özellikle Yunanistan karşısında çift forvet olarak oynamalıydı Nijerya, Kanu ve Yakubu'yla. Bu isimden az faydalanıldığını düşünüyorum.

2-Shunsuke Nakamura - Japonya

Japonya'nın en önemli isimlerinden birisi. Celtic'te yaptığı işler takdire şayandı.Yaşlı olmasına rağmen takıma liderlik edebilecek bir oyuncu. Japonya her ne kadar başarılı da olmuş olsa gruplarda Nakamura onların hücum zenginliğine çok şey katacaktı. Bilmiyorum, belki de 2. turla birlikte şans verilir ve biz de onu izleyebiliriz. Bu arada bir de dip not düşeyim; Honda'nın varlığı o açığı kalite bazında kapatabiliyor ama tecrübe konusunda ihtiyaç olacaktır bu isme.

3-Geremi, Rigobert Song - Kamerun

İkisi de çok önemli oyuncular, takımlarına yıllardır hizmet veren isimler. Hatta şöyle birşey söyleyebiliriz ki birisi 1., diğeri 2. kaptanı takımın. Song, 5. dünya kupasını oynuyor, Geremi deseniz oynadığı takımlar ortada. Özellikle ilk maçta Japonya karşısında Geremi'nin oyuna sonradan girmiş olması beni o gün çok şaşırtmıştı. Kamerun'un en önemli iki oyuncusundan minimum düzeyde katkı alınmış olması Kamerun adına büyük kayıp oldu. Özellikle Geremi'nin oyunun trafiğinde önemli bir yer alacağını muhtemeldi.

4-Sulley Muntari - Gana

Yazıp yazmamakta emin değildim açıkçası. Bir sakatlığı vs. bir durumu olup olmadığını bilmiyorum. Ama son Şampiyonlar Ligi şampiyonu takımın kadrosunda bulunan bir ismin kenarda oturması (oynamasını engelleyecek herhangi bir durum yoksa) şaşırtıcı gerçekten. Gana belki de 2. turda bu isme çok ihtiyaç duyacak. ABD karşısında bu ismin mutlaka oynaması gerektiğini görüşündeyim.

5-Theirry Henry - Fransa

Henry belki de bu isimler içerisinde en şaşırtıcısı. 3 maçta da yedek kulübesinde oturması çok eleştirilen Domenech'in en büyük marifeti diyebilirim. Gignac'a ve Cisse'ye şans verdiği kadar bu isme şans vermeliydi bence. Gignac'ın iyi bir son vuruşçu olması çok iyi fakat Henry'nin bu takıma Gignac'ın atabileceği bir golden daha fazla şey katacağı kesindi.

Aslında bu isimler mutlaka oynatılmalı demiyorum ama alınan katkı çok azdı. Her hocanın düşündüğü birşeyler vardır elbet ama özellikle elenen takımların bu oyunculara çoğu zaman ihtiyacı olduğunu görebildik. Fransa'nın bir Henry'ye, Kamerun'un Geremi'ye ihtiyacı olduğu gibi. Bazı futbolcuların devri Dünya Kupaları adın artık kapandı diyebiliriz. Bu yazdığım isimlerden sadece Muntari dışında diğer hiçbir ismin bir başka Dünya Kupası görebileceğini de sanmıyorum.


Yorumlar

Popüler Yayınlar