Capello'nun özrü


Capello'nun İngiltere'deki geleceği 2 hafta içinde belli olacakmış. Maç sonrası yaptığı açıklamada Sir Dave Richards'la görüştüğünü ve onun geleceği hakkındaki kararın 2 hafta içinde verileceğini söyledi. Capello kalmak istediğini de belirtmiş fakat benim buna inancım az gibi nedense, en azından görüşüm böyle. Milli takım teknik direktörlüğü kupadan kupaya yargılanır. Çünkü 2'şer yılda bir, bir organizasyon yapıldığı düşünülürse başarı bu 2 yıllık periyotlara endeksli. Löw 2008'den sonra gönderilmedi, çünkü başarısız değildi. 2006'da da yardımcıydı mesela. Bu bir istisna, Almanlar turnuva takımı oldukları için ve başarıya açlıkları diğer ülkeler kadar olmadığı için sorun edilmez. Çünkü daima bir dereceleri oluyor.  Almanya istisnadır ama bir Hollanda bir İngiltere'nin buna sabrı yok, olamaz da. 

Görüşüm gönderileceği yönünde ama ben biraz daha Capello'nun açıklamalarına yer vermek istiyorum;

"Kontratım hâlâ devam ediyor ve birçok önemli kulüpten gelen teklifleri geri çevirdim. Çünkü burada kalmak istiyorum.  Çok fazla şansa ihtiyacım olduğunu biliyorum ama Euro 2012'ye katılmak için ne yapmam gerektiğinin de farkındayım."

Aslında burada bir şekilde özür diliyor bence, kendini affetirmeye çabalıyor. Çünkü İngiltere için, İngiltere halkı için elde birşey kalmadı bu kupa adına. Onların gözü artık bir sonraki elemelerde, yani Euro 2012'de. Bir nevi vaadde bulunuyor ve söz veriyor diyebiliriz. Capello'nun açıklamaları oldukça samimi geldi bana ama bunlar tamamen kalmak için son çırpınışları. :)

Biraz daha kulak verelim Capello'ya;

"Oyuncularım oldukça yorgundu bu turnuva boyunca, elemelerde gördüğüm oyuncular değillerdi. "

Bu lafının ardından söylediği birkaç cümle de dikkatimi çekti. Oyuncuları seçerken onları uzunca bir zaman izlediğini ve kararını sezonu en iyi şekilde bitiren oyunculardan yana kullandığını söyledi.  Bunu da sanırım Theo Walcott ve Adam Johnson'ın kadroda olmamasıyla ilgili bir soruya cevap olarak verdi.  İşin ilginç tarafı oyuncularının yorgun olduğunu söylüyor, yorucu bir sezon geçirdiklerini söylüyor fakat bunu nedense sadece kendi oyuncuları koca bir sezon maç yapmış gibi düşünüyor. 

Biraz da kendi hatalarını bertaraf etmeye çalışıyor diyebiliriz. Aslında basın toplantısının tamamından haberim yok. Belki arada daha farklı şeyler de geçmiştir ama eğer tüm söyledikleri bundan ibaretse talihsiz bir toplantı olduğu kesin.

Çıkıp şöyle demesini beklerdim;

"Result is  my failure, my players do everything."

Yorumlar

Popüler Yayınlar