Atletico Madrid-Galatasaray maçı önizlemesi


Öncelikle takımımıza bu maçta güvendiğimi belirterek başlamak istiyorum. Her ne kadar forvetsiz olsak da, bir çok eksiğimiz de olsa onlardan hâlâ kalite ve güç olarak bir eksiğimiz olduğunu düşünmüyorum. Özellikle kalede Asenjo'dan vazgeçmiş durumdalar bildiğim kadarıyla. Bu onlara artı mı sağladı diye sorguladığımızda pek de sanmıyorum açıkçası. Defans hattı isim olarak çok kaliteli olabilir -ki öyle. Fakat nedense geçen seneki düzenlerinden ve uyumlarından uzak gibiler. Forvet hattı ise yıldızlardan oluşan bir takım. Orta sahaları ise bence ciddi bir ön libero problemiyle boğuşuyor. Tiago'nun oraya bir güç kattığı gerçeği kaçınılmaz fakat nedense maçlarında defanslarındaki zaafı kapatacak kadar iyi değiller gibi. Simao tehlikeli bir isim. Hızıyla ve tekniğiyle bizi zorlayacaktır, buna eminim.

Galatasaray'a gelirsek; defans hattımıza Neill'le beraber çağ atlattık desek yeridir. Buna rağmen -Antalya maçında izlediğim Emre ve Neill'e rağmen- yine de güvenemiyorum defansımıza. Sabri yetişemeyecek gibi, bu yüzden Uğur'un katkısı belirleyici olacaktır. O kanatta Simao'yu iyi durdurması lazım. Neill-Emre ikilisinin uyumu göz doldururken bu maçta onları bozmak doğru olmaz diye düşünüyorum. Rijkaard'ın kafasında ne vardır bilinmez. Hızlı Agüero için Emre'yi oynatıp Forlan gibi güçlü ve fizikli birine Neill'i mi emanet eder yoksa hızlı Agüero için Neill'ın pozisyon almasındaki tecrübesini kullanıp, güçlü Forlan'ı Servet'e mı bırakır bekleyip göreceğiz. Benim tercihim ilkinden yanadır. Böylelikle Emre-Neill uyumunundan da yararlanılmış olur.

Orta sahamız Elano'nun artan performansıyla daha da kuvvetlenmeye, daha da iyi olmaya doğru gidiyor. Topal'ın kesici özelliği, Sarp'ın müthiş enerjisini kullanırken bu iki isme topla oynamamaları gerektiği dersini de verirsek bu orta saha tadından yenmez sanırım. En azından bu sezon için. Bu huylarından vazgeçebilirler mi bilmiyorum fakat en azından bu maç için vazgeçseler iyi olacak. Elano'ya orta sahanın hakimiyeti verildi mi altından kalkabilecek bir adam ve yavaş yavaş da oraya ağırlığını koyuyor.

İleri uç elemanları için ise çok birşey yazmayacağım. Hücum gücümüzün kalitesi, forvetsiz olmamıza rağmen, tartışılmaz. En ileride kimi oynatacağı yine muamma bu maçta. Benim tahminim eğer Arda yetişmezse sol önde Caner, sağ önde Santos, ileride ise Keita oynayacaktır -ki benim düşünceme göre doğru olanı da budur.

Kısacası; kolay bir maç olmayacak ama bu takım, bu turu geçmeyi başarabilecek kapasitede ve kalitede. Umarım iyi bir sonuç alacağımız maç olur ve turu orada bitiririz.

Belki biraz abartarak, belki biraz polyannacılık oynayarak, belki biraz da öyle olmasını istediğimdendir bilmiyorum ama gönlümden geçen skor 1-3.

Yorumlar

Popüler Yayınlar